آموزشآموزش های وردپرس

ارور Request Time Out یا ارور ۴۰۸ وردپرس و روش رفع آن

یکی از خطاهای رایج که در هنگام فعالیت روزانه مانند پرکردن و یا ارسال یک فرم برای یک وبسایت، آپلود فایل و یا هنگام استفاده از درگاه پرداخت با آن مواجه می‌شویم HTTP 408 Request Timeout Error است. در واقع این خطا زمانی رخ می‌دهد که مدت زمان درخواست شما به پایان رسیده است. کد وضعیت HTTP که با رقم سری 4xx شروع می‌شود، کدهای خطای سمت client هستند. کد خطای Request Time Out 408 یکی از کدهای سمت سرویس گیرنده است.

ارور Request Time Out 408 به چه معناست؟

همیشه به طور پیش فرض زمانی برای حداکثر مهلت ارسال درخواست سرور در نظر گرفته شده است، حال اگر زمان بارگزاری درخواست مشتری بسیار بیشتر از انتظار سرور برای یک درخواست خاص باشد خطای 408 یا Request Time Out نمایش داده می‌شود. در خطای 408 سرور منتظر پاسخ کاربر است اما در مدت زمان مشخص شده درخواستی دریافت نمی‌کند. در چنین مواقعی سرور اتصال را قطع می‌کند و در نتیجه منجرب به خطای 408 Request Timeout Error می‌شود. به همین دلیل هنگام استفاده از صفحه درگاه پرداخت اینترنتی مدت زمان پرداخت برای کاربر نشان داده می‌شود تا کاربر از زمان باقی مانده مطلع شود و پرداخت خود را تا قبل از اتمام زمان در نظر گرفته شده انجام دهد.

غیر از خطای 408 خطا‌های زیادی در وردپرس وجود دارد ممکن است بار ها این ارورها را مشاهده کرده باشید. از جمله خطا های وردپرس به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

تا اینجا دلیل ایجاد خطای 408 در وردپرس را بررسی کردیم، اما رفع 408 Request Timeout Error چگونه است؟ برای بررسی این پرسش با ما همراه باشید.

ارور Request Time Out یا ارور ۴۰۸ وردپرس و روش رفع آن

ساختار مختلف خطای 408

 ارور 408 به سبک های مختلفی نمایش داده می‌شود اما در واقع مضمون تمامی آن‌ها یکی است.

  1.  “408 Request Time-out”
  2. “Request Timeout”
  3. “The Request Has Timed Out”
  4. “HTTP Error 408 – Request Timeout”

رفع خطای 408 Request Timeout Error

پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه اصلاحی در سایت وردپرسی، از وبسایت، پایگاه داده و سایر اجزا یک نسخه پشتیبانی کامل تهیه کنید. برای انجام این کار می‌توانید آموزش بک آپ گرفتن از هاست cPanel را مشاهده کنید و یا از افزونه های وردپرس که برای انجام backup طراحی شده اند استفاده نمایید. همچنین اگر هاست شما مجهز به افزونه جت بک آپ است میتوانید از طریق آموزش Jetbackup که در وبلاگ هاستیدا منتشر شده است اقدام به تهیه بک آپ از طریق این افزونه نمایید.

تشخیص منبع خطای HTTP بسیار دشوار است. اگرچه خطای سری 4xx به عنوان خطاهای سمت client شناخته شده است اما این بدان معنا نیست که سرور کاملاً به عنوان مقصر رد شده است. پس بهتر است همه‌ی جوانب را در نظر بگیریم.

ارور Request Time Out یا ارور ۴۰۸ وردپرس و روش رفع آن

روش 1 : اصلاحات سمت مشتری (Client Side fixes)

همانطور که گفتیم دلیل خطای 408 به طور قطعی مشخص نیست و برای پیدا کردن دلایل ارور Request Time Out وردپرس و روش رفع آن لازم است گزینه‌های مختلفی را بررسی کنید. در زیر چند مورد وجود دارد که می‌توانید در سمت client بررسی کنید تا ارور 408 رفع شود.

  1. : URL را دوبار بررسی کنید
    گاهی اوقات دلیل ایجاد خطا 408 URL درخواستی است. حال، فرض کنید که یک URL را درخواست می‌کنید که برای دسترسی به آن به اعتبارنامه‌های خاصی نیاز است و با در نظر گرفتن اینکه سرور چگونه پیکربندی شده است، ممکن است پاسخ 408 از طرف سرور ایجاد شود.
  2. اتصال اینترنت را بررسی کنید
    اگر اینترنت کند باشد ممکن است تکمیل درخواست خیلی طول بکشد، در نتیجه مقدار زمان درخواست به سرور بیشتر شود و کد وضعیت 408 HTTP را برمی‌گرداند.
  3. بارگزاری دوباره صفحه (refresh)
    ساده ترین راه که برای خلاصی از یک خطا می‌توان استفاده کرد Refresh صفحه و بارگزاری مجدد آن است. گاهی اوقات ممکن است یک مشکل موقت در سمت client یا حتی server وجود داشته باشد، صفحه را بازخوانی کنید و ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر؟
  4. بازگردانی بروزرسانی اخیر
    اگر به تازگی وردپرس را بروزرسانی کرده‌اید ان را دقیقا به قبل از ایجاد خطای 408 برگردانید، ممکن است لازم باشد تا وردپرس را به نسخه قبلی باز گردانید. به طور مشابه، هر برنامه افزودنی، هر ماژول یا حتی هر افزونه یا تمی که اخیراً ارتقا داده‌اید نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا 408 شود، بنابراین بازیابی آن ها به نسخه قبلی نیز می تواند کمک کننده باشد.

روش 2 : اصلاحات سمت سرور (Server Side Fixes)

در زیر چند مورد وجود دارد که می‌توانید در سمت سرور بررسی کنید تا خطای مهلت زمانی درخواست 408 را برطرف نماید.

  1.  بررسی زمان پایان وب سرور
    این امکان وجود دارد که مقدار زمان پایان درخواست برای وب سرور کمتر از زمان درخواست client باشد. Apache، Nginx سرورهای وبی هستند که به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا مقادیر زمانی را تنظیم کنند تا درخواست برای مدت طولانی باز نباشد. اگر در مورد سرور آپاچی صحبت می‌کنید، فایل htaccess. و همچنین فایل پیکربندی سرور آپاچی را بررسی کنید و به دنبال: KeepAliveTimeout یا Request باشید. در مورد سرور Nginx فایل nginx.conf را باز کنید و دستوراتی مانند client_body_timeout، client_header_timeout یا keepalive_timeout را بررسی کنید. اگر هر یک از این دستورالعمل ها تعریف شده است سعی کنید مقادیر آنها را افزایش دهید وب سرور را مجدد بارگیری کنید و دوباره امتحان کنید.
  2.  Logs را بررسی کنید
    همیشه بررسی گزارشات خطا یک انتخاب خوب است. گزارشات خطا ممکن است اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد تا به شما در حل مشکل کمک کند (مثلاً ماهیت خطا چیست؟ یا از کجا منشأ گرفته است).

امیدواریم توانسته باشیم به شما برای رفع خطای Request Time Out 408 کمک کنیم. هر سایت وردپرسی نیاز به نظارت و نگهداری منظم دارد پس بهتر است قبل از نمایش هر خطایی از بروز آن جلوگیری کنید. خطای 408، یکی از خطاهای وردپرس است که ممکن است در سایت شما نمایش داده شود این خطا زمانی رخ می‌دهد که سرور منتظر درخواست کاربر است اما در مدت زمان مشخص شده درخواستی دریافت نمی‌کند. در چنین مواقعی سرور اتصال را قطع می‌کند و در نتیجه منجرب به خطای 408 Request Timeout Error می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا