آموزشامنیتخدمات میزبانی وب

تفاوت SSL رایگان و SSL پولی در سایت شما چیست ؟

پس از ثبت دامنه و راه‌اندازی یک وبسایت ایجاد امنیت در آن در اولویت قرار دارد، اما چگونه می‌توان امنیت را در یک وبسایت ایجاد کرد؟ گواهینامه‌های SSL، امنیت را در وبسایت برقرار می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت SSL رایگان و SSL پولی بپردازیم.

SSL چیست

طبق تعریف سایت SSL.com اس اس ال (Secure Sockets Layer) روشی برای ایمن سازی و رمزگذاری اطلاعات حساس مانند کارت های اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و تمام داده های ارسال شده از طریق اینترنت استفاده می شود. صفحات ایمن شده با SSL با HTTPS در آدرس URL خود علامت گذاری شده‌اند.

چرا به SSL نیاز داریم

SSL از اطلاعات شخصی شما که در اینترنت جابجا می‌شود محافظت می‌کند همچنین امنیت را برای وب سایت شما و برای اطلاعات شخصی کاربرانتان فراهم می کند. هنگامی که گواهی SSL اعمال می شود، داده ها برای همه غیرقابل خواندن می شود غیر از سروری که اطلاعات را به آن ارسال می کنید.

تفاوت SSL رایگان و SSL پولی

اگر به دنبال خرید ssl مناسب برای سایت خود هستید در مقاله چطور یک SSL مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم ؟ این موضوع به طور کامل بررسی شده است. گواهینامه‌های اعتبارسنجی SSL بر اساس سطح رمزنگاری به روش زیر دسته بندی شده‌اند:

  • DV (Domain Validated) – اعتبار سنجی دامنه (برای وبلاگ ها و سایت های شخصی)
  • OV (Organization Validated) – اعتبار سنجی سازمان (برای مشاغل کوچک، سازمان ها و مؤسسات آموزشی، با درگاه پرداخت یا بدون درگاه پرداخت)
  • EV (Extended Validation ) – اعتبار سنجی گسترده (برای مشاغل بزرگ، آژانس ها و هر سایتی که تجارت الکترونیک یا داده های پرخطر دارد)

تفاوت SSL رایگان و SSL پولی در سایت شما چیست ؟

سطح اعتبارسنجی

گواهینامه‌های SSL رایگان فقط با اعتبارسنجی دامنه ارائه می‌شوند که معمولا برای وب سایت ها و وبلاگ‌های مشاغل کوچک مناسب است که محصولی را نمی‌فروشند و اطلاعات مشتری را دریافت نمی‌کنند، گواهینامه رایگان هیچ چیزی غیر از مالکیت دامنه شما را تایید نمی‌کند. از سوی دیگر، گواهی های SSL پولی، هویت تجاری وب سایت را برای مالک سایت تایید می کنند این تایید توسط مرجع گواهی اینترنتی (CA) انجام می شود.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-transfer-ssl-from-another-server/

سطح اعتماد

گواهینامه‌های پولی مانند OV و EV امنیت بیشتری نسب به گواهی رایگان DV در سایت ایجاد می‌کنند و کاربران سایتتان اطلاعات شخصی خود را با خیال آسوده تری در سایت ثبت می‌کنند، وجود گواهینامه SSL معتبر احتمال خرید مشتریان از وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که به‌نوبه خود منجر به نرخ تبدیل بالاتر می‌شود. داشتن یک گواهینامه پولی در سئو سایت شما نیز موثر است گواهینامه معتبرتر باعث افزایش اعتماد موتور جستجو به وبسایت شما می‌شود.

ضمانت SSL

هنگامی که مشکلی در تأیید اعتبار گواهی‌ها پیش می‌آید، گواهی‌های SSL رایگان ضمانتی ارائه نمی‌کنند.

دریافت اعتبار سنجی رایگان SSL

دریافت گواهینامه های SSL (DV) سریع و آسان است زیرا تنها کاری که باید انجام شود تایید مالکیت دامنه‌ایست که می‌خواهید آن را ایمن کنید. اگر قصد استفاده از SSL رایگان را دارید می‌توانید آموزش فعال سازی SSL رایگان در cPanel را مطالعه کنید.

اعتبار سنجی SSL پولی

گواهینامه های SSL معتبر سازمانی (OV) اعتبار و اطمینان بیشتری را برای بازدیدکنندگان وبسایت فراهم می‌کند که وب سایت به یک تجارت قانونی تعلق دارد.

گواهینامه های SSL اعتبارسنجی توسعه یافته (EV) راه حل نهایی برای ارائه بالاترین سطح رمزگذاری، امنیت و اعتماد مشتریان به شما است.

در جدول زیر یک مقایسه مختصر بین گواهینامه های سطوح مختلف OV ، DV و EV خواهیم داشت، در نظر داشته باشید هزینه‌های ذکر شده مربوط به اردیبهشت سال 1401 هستند که ممکن است در آینده این قیمت ها تا حدودی افزایش یا کاهش داشته باشند.

DV OV EV
سطح اعتبارسنجی دامنه سازمانی گسترده
سطح اعتماد پایین متوسط بالا
گارانتی ندارد دارد دارد
زمان لازم برای صدور گواهی SSL چند دقیقه سه روز کاری تا ده روز کاری
قیمت حداقل رایگان حداقل 1,279,000 حداقل 4,190,000
مدت زمان فعال بودن 90 یکساله یکساله

برای ایجاد امنیت در یک سایت داشتن SSL الزامی است غیر از اینکه در صورت نداشتن SSL موتورهای جستجو از نمایش سایت شما به کاربران جلوگیری می‌کنند. گواهینامه SSL در سطح های مختلف برای کاربران در نظر گرفته شده، پرداخت هزینه بالاتر مسلما امنیت و اعتبار سایت شما را برای کاربران و موتور جستجو افزایش می‌دهد، در واقع پرداخت هزینه برای SSL را می‌توان یک سرمایه گذاری دانست زیرا با جلب اعتماد مشتری و موتور جستجو نرخ تبدیل برای سایت شما افزایش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا