آموزش های وردپرسبهینه سازی (SEO)

معرفی و آموزش نصب افزونه رنک مث (RankMath) 

به نظر می‌رسد دوران طلایی افزونه Yoast Seo  به پایان رسیده و اکثر وبمستران تمایل به استفاده از پلاگین جدید و پرطرفدار RankMath دارند. در این مقاله در مورد این محبوبیت روزافزون با شما صحبت می‌کنیم و مزایای استفاده از این پلاگین را برای تمام کاربران هاست وردپرس با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

معرفی افزونه RankMath

رنک مث یک پلاگین محبوب برای وردپرس است که به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا رتبه خود در موتورهای جستجو را بهبود بخشند و محتوای خود را برای دیده شدن بهتر در موتورهای جستجویی مانند گوگل بهینه سازی کنند.

این پلاگین ابزارها و قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که در بهبود سئو درون صفحه، بهینه سازی کلیدواژه‌ها، تولید نقشه سایت XML و سایر امور مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می‌کند.

بررسی  پلاگین رنک مث

افزونه Rank Math یکی از محبوب‌ترین و کامل‌ترین افزونه‌های سئو برای وردپرس است. این افزونه قابلیت‌های فراوانی در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، ارزیابی عملکرد وبسایت و تحلیل کلمات کلیدی دارد. در زیر به بررسی جامع این افزونه می‌پردازیم:

۱. قابلیت بهینه‌سازی صفحات: Rank Math ابزارهای متنوعی برای بهینه‌سازی صفحات وبسایت شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید کلمات کلیدی، توضیحات متا، عنوان صفحه، URL و سایر عوامل مربوط به سئو را به طور جامع و دقیق تنظیم کنید.

۲. نقشه سایت XML: با استفاده از Rank Math می‌توانید به راحتی نقشه سایت XML وبسایت خود را ایجاد و مدیریت کنید. این نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات وبسایت شما را بهتر شناسایی کنند و در نتایج جستجو نمایش دهند.

۳. تحلیل وبسایت:  می‌توانید آمارهای مربوط به بازدیدها، کلمات کلیدی موثر، بازدیدهای خارجی، کلیک‌ها و سایر اطلاعات مربوط به عملکرد وبسایت خود را دریافت کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا عملکرد و بهره‌وری وبسایت خود را بهبود بخشید.

۴. مدیریت لینک‌ها: این افزونه به شما امکان مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی وبسایت خود را می‌دهد. شما می‌توانید لینک‌های مرتبط و داخلی را بهبود دهید.

آموزش نصب افزونه رنک مث

خوشبختانه نسخه رایگان رنک مث، در مخزن وردپرس موجود است و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کنید. ما خرید نسخه پریمیوم را توصیه نمی‌کنیم، زیرا قابلیت‌های کلیدی این نسخه برای ما ایرانیان کاربردی نیست و بخش مهمی از آن روی سایت‌های ایرانی کار نمی‌کند.

بنابراین بر نصب نسخه به مسیر زیر بروید:

پنل وردپرس> افزونه‌ها>افزودن

مطابق عکس زیر روی Skip Now کلیک کنید:

می‌توانید تنطیمات را روی “پیشرفته” قرار دهید.

سئوی محتوا با رنک مث

برای اعمال تغییرات مورد نظر رنک مث، ابتدا  وارد بخش نوشته‌ها و سپس افزودن نوشته جدید شوید.

حالا روی گزینه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید کلیک کنید تا منوی مربوط به تنظیمات افزونه رنک مث در دسترس شما قرار گیرد.

از این مرحله به بعد، اگر کمی با مباحث اولیه سئو آشنایی داشته باشید می‌دانید که باید یک کلمه کلیدی Long Tail انتخاب کنید و سپس به سراغ کلمات کلیدی کوتاه‌تر و کی‌ووردهای مشابه بروید.

مقایسه Rank math و Yoast Seo

رنک مث و Yoast Seo دو پلاگین محبوب در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای وردپرس هستند، هر دو هم مزایا و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

۱. رابط کاربری: رابط کاربری رنک مث بسیار ساده و کاربرپسند است و برای کاربرانی که با اصول سئو آشنایی کمی دارند نیز قابل فهم است. این موضوع می‌تواند به راحتی به مدیران وبسایت کمک کند تا قابلیت‌های مختلف را درک کنند و آن‌ها را به درستی استفاده کنند.

۲. قابلیت‌های جامع: رنک مث قابلیت‌های متنوعی را در زمینه بهینه‌سازی سئو ارائه می‌دهد که شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی، تحلیل عملکرد صفحات، بهبود سرعت بارگیری وبسایت و سایر ویژگی‌های مفید است. رنک مث به شما امکان می‌دهد که برخی از قابلیت‌هایی که در یوست وجود ندارند را استفاده کنید.

۳. پشتیبانی فعال: تیم پشتیبانی رنک مث به خوبی به درخواست‌ها و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهد. آن‌ها به طور منظم به روزرسانی‌ها و بهبودهای جدید پلاگین می‌پردازند و از نظر فنی همواره به روز هستند.

البته باید توجه داشت که هر پلاگین براساس نیازها و اولویت‌های خاص شما ممکن است متفاوت عمل کند. ممکن است برای برخی افراد، یوست مناسب‌تر باشد. برای انتخاب بهترین پلاگین، توصیه می‌شود نیازها و اهداف خود را دقیقاً شناسایی کرده و مزایا و معایب هر پلاگین را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

سئو وردپرس را با Yoast انجام دهیم یا Rank math؟


هوش مصنوعی محتوای  رنک مث یا Content Ai

حالا که در زمانه جولان دادن هوش مصنوعی هستیم، این پلاگین هم از غافله عقب نمانده و با افزودن هوش مصنوعی به محصول خود، سعی در راضی نگه داشتن مشتریان خود دارد. البته کاربران برای استفاده از آن و تولید محتوا نیاز به خرید اکانت پرو خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

چطور افزونه های وردپرسی که سایت ما را کند کرده‌اند را پیدا کنیم ؟


سخن پایانی

تصور نکنید که با سبز کردن تمام چراغ‌های رنک مث یا سایر افزونه‌ها می‌توانید بهترین نتایج گوگل را کسب کنید. برای این کار احتیاج به تولید محتوای حرفه‌ای و هوشمندانه دارید. هیچ میانبری هم وجود ندارد!

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا