آموزشخدمات میزبانی وب

نحوه اتصال ایمیل‌های هاست به Gmail

در دنیای کسب‌ و کار، نتایج و بازدهی نهایی بسیار مهم است. اگر مدیریت یک کسب و کار آنلاین را بر عهده دارید،

بعد از خربد هاست و دامنه باید بازاریابی ایمیلی را در اولویت کاری خود قرار دهید. دلیل اصلی سرمایه‌گذاری اکثر مشاغل در بازاریابی ایمیلی، دستیابی به میزان بالایی از بازگشت سرمایه است.

طبق گزارش DMA (موسسه بازاریابی مستقیم امریکا)، بازگشت سرمایه برای بازاریابی ایمیلی، 35 پوند به‌ازای هر 1 پوند هزینه است (نرخ بازگشت سرمایه 3500 درصدی). واضح است با این عدد بازگشت سرمایه، ایمیل مارکتینگ همچنان مؤثرترین کانال بازاریابی موجود برای کسب‌وکارها است.

خوشبختانه سی پنل در زمینه ارسال ایمیل به مخاطبین امکانات خوبی برای مدیران وب سایت فراهم کرده است. در این مقاله آموزشی یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای ایمیل‌های هاست یعنی اتصال آن‌ها به Gmail را می‌آموزیم تا به راحتی بتوانید تمام ایمیل‌های خود را از طریق جیمیل مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a7%db%8c/

چرا باید ایمیل هاست را به Gmail اضافه کنیم؟

در دنیایی که تکنولوژی لحظه در حال تغییر است، سرعت حرف اول را می‌زند. وقتی شما سرویس ایمیل میزبانی وب خود را به اکانت جیمیل متصل می‌کنید، دیگر نیاز نیست برای بررسی و پاسخ به آن‌ها هر بار وارد webmail سایت شوید؛ در نتیجه سرعت شما در پاسخگویی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

بعضی از وب‌سایت‌های فروشگاهی هم چندین ایمیل دارند اما فقط یک نفر مسئول پاسخگویی به همه این پیام‌ها است. بدیهی است وقتی تمام ایمیل‌ها به یک اکانت متصل باشند، مدیریت آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

با اتصال ایمیل‌های هاست به جیمیل، دسترسی به آن‌ها از طریق تلفن همراه هم ممکن است و بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که حتی یک ایمیل را هم از دست نخواهید داد. فراموش نکنید که اتصال ایمیل هاست cPanel به Gmail فقط یک ارسال ایمیل ساده نیست بلکه ابزار تبلیغاتی مهمی برای سایت شماست.

آموزش اتصال ایمیل‌های هاست به Gmail

پیش از هر چیز باید اطلاعات سرور میزبان را برای اتصال ایمیل داشته باشیم. این اطلاعات استاندارد هستند و معمولا در اکثر سرویس‌های میزبانی وب، مشخصاتی یکسان دارند. به تصویر زیر دقت کنید:

how-to-setup-an-email-account-in-gmail

نکته مهم: از پروتکل SMTP برای ارسال ایمیل و از POP3 و IMAP برای خواندن ایمیل‌های دریافتی استفاده می‌شود.

در صورتی که از صحت این اطلاعات مطمئن نیستید با پشتیبانی سرویس میزبانی وب خود تماس گرفته و اطلاعات را با آن‌ها چک کنید. روش دیگر این است که از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین اقدام به دریافت این اطلاعات کنید. این که باید از کدامیک از این داشبوردهای کنترلی استفاده کنید کاملا بستگی به سرویس میزبانی وب شما دارد.

تفاوت IMAP و POP3

در پروتکل POP3، ایمیل‌های دریافتی، توسط جیمیل از روی سرور سایت خوانده شده و در سرور گوگل قرار می‌گیرد. سپس محتوای ایمیل از روی سرور حذف خواهد شد.

اما پروتکل IMAP این‌طور عمل نمی‌کند! در این پروتکل، تا وقتی روی ایمیل کلیک نکرده و آن را باز نکنید، محتوا از سرور شما دانلود نخواهد شد. همچنین ایمیل‌های خوانده شده در سایت شما باقی مانده و حذف نمی‌شوند.

بنابراین POP3 پس از دریافت ایمیل، آن را از هاست پاک کرده و از پر شدن هاست جلوگیری می‌کند ولی دیگر به نسخه اصلی آن دسترسی نخواهد داشت.

اطلاعات اتصال به ایمیل در cPanel

از ناحیه کاربری سرویس میزبانی وب، وارد سی پنل شده و از بخش Email وارد Email Accounts شوید.

در صفحه پیش رو، لیست ایمیل‌های خود را خواهید دید. ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Connect Devices کلیک کنید.

اگر در صفحه اسکرول کنید، اطلاعات مورد نیاز اتصال به سرویس‌های دیگر را مشاهده خواهید کرد. به عکس زیر دقت کنید:

کادر آبی رنگ، اطلاعات اتصال به روش امن (با گواهی‌نامه SSL) و کادر آبی رنگ اطلاعات اتصال معمولی (بدون رمزنگاری) را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/learning-create-email-in-directadmin/

آموزش اتصال ایمیل‌های هاست به Gmail

برای اتصال یک اکانت ایمیل از سرویس هاستینگ خود به Gmail ، وارد اکانت جیمیل خود شده و به ترتیب زیر عمل کنید:

Settings> Accounts and Import> Add a mail account

در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، آدرس ایمیل مربوط به سرویس هاستینگ را وارد کرده و روی Next  کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه Import emails from my other account  روی دکمه Next کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، اطلاعات کاربری خود را وارد کنید و چنانچه مایلید ایمیل‌‌ها پس از دریافت در Gmail از میل‌باکس اکانت ایمیل مورد نظر بر روی سرویس هاستینگ شما حذف نشوند تیک گزینه Leave a copy of retrieved message on the server را فعال کنید.

تیک گزینه Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail را فعال کنید.

اگر می‌خواهید ایمیل‌های دریافت شده از میل‌باکس اکانت ایمیل مورد نظر در سرویس هاستینگ شما در Gmail برچسب‌گذاری شوند تیک گزینه Label incoming messages را فعال کرده و از لیست کشویی برچسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بر روی دکمه Add Account کلیک کنید.

اکنون جیمیل به صورت آزمایشی به اکانت ایمیل موردنظر روی سرویس میزبانی وب شما متصل می‌شود. در صورت اتصال موفقیت آمیز پنجره Your mail account has been added را خواهید دید.

اکنون به مراحل زیر دقت کنید:

اگر می‌خواهید با استفاده از Gmail اقدام به ارسال ایمیل کنید گزینه Yes, I want to be able to send mail as را انتخاب کنید اما اگر چنین قصدی ندارید گزینه No را انتخاب کرده و به این ترتیب عمل کنید:

در پنجره Enter information about your other email address نامی که مایلید به عنوان فرستنده در ایمیل‌های ارسال شده از این اکانت درج شود را در فیلد Name وارد کنید.

گزینه Treat as an alias را بر اساس نیاز خود فعال یا غیر فعال کرده و بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.

در پنجره Send mail through your SMTP server اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

گزینه Secured connection using TLS را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add Account کلیک کنید.

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، Gmail یک ایمیل حاوی یک کد تایید را به آدرس اکانت ایمیل بر روی سرویس هاستینگ شما ارسال کرده و پنجره Confirm verification and add your email address در مرورگر نمایش داده خواهد شد.

روی لینک تایید موجود در ایمیل ارسالی کلیک کرده و یا کد تایید موجود در این ایمیل را در فیلد Enter and verify the confirmation code در پنجره Confirm verification and add your email address وارد کرده و سپس دکمه Verify را انتخاب کنید.

سخن پایانی

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است که به ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد. به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامه‌های (spam) ما پر از ایمیل‌های مختلف تبلیغاتی است. اما این روزها بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.

از سوی دیگر لزوما تمام روش‌های تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی مناسب (Call To Action) می‌توان مشتریان زیادی جذب کرد.

با اینکه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شده‌اند، اما هنوز هم خیلی‌ها به بازاریابی با ایمیل باور دارند و معتقدند اگر بتوان به درستی از آن استفاده کرد، می‌توان نتایج خوبی گرفت.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا