آموزش

نحوه نصب SSL روی دایرکت ادمین

گواهینامه SSL در اصل مانند دژ مستحکمی است که از وب‌سایت شما در برابر هکرها و افراد سودجو محافظت می‌کند. اگر می‌خواهید این گواهینامه را روی دایرکت ادمین که از محبو‌ب‌ترین کنترل پنل‌های هاستینگ است نصب کنید، این نوشتار را تا انتها مطالعه نمایید.

گواهینامه SSL چیست؟

اس اس ال فایل کوچکی است که کاربران روی آن می‌توانند اطلاعات خود را در محیطی کدگذاری شده مبادله کنند. “s” در انتهای پروتکل https نشان دهنده فعال بودن گواهینامه SSL روی وب‌سایت مورد نظر است. یعنی با نصب این پروتکل، سایت از http به https تغییر می‌کند. از این پروتکل برای ایمن سازی وب‌سایت، فرآیند انتقال اطلاعات مهم و محرمانه و  ورود به پروفایل کاربری در وب سایت‌های مختلف استفاده می شود.

فعال سازی اس ای ال روی نسخه جدید دایرکت ادمین

بعد از این که دایرکت ادمین در آخرین آپدیت خود از پنل مدیریتی جدیدی رونمایی کرد، برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ این نسخه را روی سرورهای خود کانفیگ کرده و از آن استفاده می کنند. برخی نیز همچنان از نسخه قدیم آن استفاده می‌کنند. اما ما در این نوشتار، آموزش فعال سازی اس اس ال روی نسخه جدید دایرکت ادمین را به شما آموزش می‌دهیم.

در اولین قدم باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید.

در مرحله بعد از تب Account Manager روی زیر منو SSL Certificate کلیک کنید.

فعال سازی اس ای ال روی نسخه جدید دایرکت ادمین

در صفحه SSL Certificates روی گزینه ENABLE SSL کلیک کنید.

فعال سازی اس ای ال روی نسخه جدید دایرکت ادمین

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود کافی است اطلاعات را بررسی کرده و از صحت آن‌ها مطمئن شوید و سپس روی دکمه SAVE کلیک کنید.

فعال سازی اس ای ال روی نسخه جدید دایرکت ادمین

وقتی این مراحل را طی کردید باید دامین خود را بررسی کنید و ببینید آیا پروتکل از http به https به درستی انجام شده است یا خیر. به این منظور دامنه مورد نظر را در مرورگر تایپ کرده و موارد زیر را بررسی نمایید:

  • در کنار نام دامنه باید آیکون قفل وجود داشته باشد.
  • هنگامی‌که روی آیکون قفل کنار دامنه کلیک می‌کنید باید پیغام Connection is secure را مشاهده کنید.
  • پروتکل https  باید کنار لینک‌های وب‌سایت نشان داده شود.

ssl

 بیشتر بخوانید: آموزش نصب SSL در سی پنل

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، با نصب SSL اتصالی ایمن برای کاربران خود فراهم می‌کنید. با نصب SSL روی هاست پروتکل HTTP  به HTTPS تغییر می‌کند. چنانچه در مورد هر یک از مراحل فوق سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا