آموزش های وردپرس

وردپرس چیست | همه چیز در مورد وردپرس

وردپرس چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

وردپرس چیست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد راه اندازی یک سایت برای کسب و کار یا برند شخصی خود داشته باشید، اما با توجه به هزینه‌های بالای طراحی سایت، از این کار منصرف شده باشید! شما در واقع با استفاده از اطلاعاتی که در مقاله وردپرس چیست می‌خوانید، قادر هستید که سایت یا وب سایت‌ خود را مدیریت کنید، برای آن‌ها صفحه سازی کنید، لینک بسازید و… شاید کمی گیج شده باشید و نیاز به توضیح بیشتری راجع‌به اینکه وردپرس WordPress چیست ؟ نیاز داشته باشید. نگران نباشید در ادامه این مطلب به صورت کامل همه موضوعاتی که در این زمینه ممکن است با آن‌ها برخورد کنید را مطرح می‌کنیم.

WordPress چیست به زبان ساده

اگر قصد راه اندازی یک وبسایت شخصی، شرکتی، فروشگاهی و یا … را داشته باشید، بدون شک چند راه بیشتر پیش روی شما نیست. شما می‌توانید از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان برای کار خود استفاده کنید، که معمولا برای شروع یک کسب کار بیشتر از سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان استفاده می‌شود. برخی از سیستم‌ها نسبت به انواع دیگر برتری دارند و ویژگی‌های خاص آن‌ها باعث شده‌است که شما با یک سیستم مدیریت محتوای جذاب روبرو باشید! بدون شک بهترین CMS یا Content Management System موجود، وردپرس است که شامل قالب‌ها و پوسته‌های بسیار گوناگونی است، شما با توجه به این که چه نیازی دارید، می‌توانید از این قالب‌ها، افزونه‌های مرتبط و … استفاده کنید.

مدنظر داشته باشید که هر چقدر در مورد این سیستم مدیریت محتوا اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تری داشته باشید، در نهایت این شما هستید که به بهترین شکل ممکن، قادر هستید از مزایای بی‌شمار آن استفاده کنید. اگر در مورد امنیت این سیستم مدیریت محتوا و یا مسائلی از این دست نگران هستید، باید به شما بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست! در ادامه سعی می‌کنیم که با اطلاعات کاملی شما را راهی استفاده از این سیستم مدیریت محتوا کنیم.


مقالات مرتبط :

1 . ووکامرس چیست

2 . آموزش نصب وردپرس در سی پنل

3 . cloudflare چیست

4 . ssl چیست

5 . هاست چیست

6 . دامین چیست


دلیل استفاده از وردپرس چیست ؟

در این مقاله از وردپرس چیست می‌خوانید که سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS، ابزاری است که از آن برای مدیریت بهتر محتوای سایت‌های پویا و داینامیک استفاده می‌شود، به صورت کلی سایت‌ها به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم‌بندی می‌شوند، سایت‌های ایستا معمولاً از ساختار HTML ، CSS و شاید جاوا اسکریپت تهیه شده‌اند و از آن‌ها صرفاً برای دادن یکسری اطلاعات خاص استفاده می‌شود.

در نقطه مقابل، سایت‌های داینامیک و پویا وجود دارند. این سایت‌ها که با کمک سیستم مدیریت محتوا، اطلاعات خود را بروز می‌کنند و یا صفحات جدید در آن‌ها ساخته می‌شود، بیشتر برای افرادی مناسب هستند که دانش برنامه‌نویسی بالایی ندارند، در واقع سیستم‌های مدیریت محتوا به افراد کمک می‌کند که بدون داشتن اطلاعات کافی در زمینه طراحی وب، سایتی داشته باشند که به آن‌ها در زمینه مدیریت محتوا، کمک کند.

یکی از مزایای سیستم مدیریت محتوای WordPress این است که با شما می‌توانید با هزینه پایین، یک سایت شرکتی، فروشگاهی و یا شخصی داشته باشید که در آن اطلاعات به خوبی مدیریت می‌شوند. این CMS به شما کمک می‌کند که بدون داشتن علم برنامه‌نویسی، قادر باشید به صورت کامل از پایه یک سایت خوب بسازید.

سایت‌های بدون پنل مدیریت محتوا، چه ضررهایی ایجاد می‌کنند؟

اگر به یک برنامه‌نویس سفارش طراحی سایت داده باشید و در نهایت چندین صفحه کد تحویل گرفته باشید و او بگوید کار تمام است، باید به شما بگوییم که سایت شما یک سایت بدون پنل مدیریت محتواست! چنین سایتی دارای مشکلاتی است که به راحتی قابل رفع شدن نیست. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید که رنگ یک صفحه و یا یک بخش از متن صفحه را تغییر دهید، نمی‌توانید بدون تغییر در کد اصلی، تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنید.

اگر دوست دارید که سایتتان را از صفر طراحی کنید، بهتر است مدنظر داشته باشید که با کمک این سیستم مدیریت محتوا قادر هستید که به آسانی و راحتی، یک سایت بدون نقص داشته باشید، در واقع حتی داشتن دانش طراحی هم برای این کار لازم نیست!

طراحی سایت وردپرس و امنیت تضمین شده آن

wordpress چیست

در این مقاله از وردپرس چیست می‌خوانید شما می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید و یا خودتان اقدام به طراحی وب‌سایت یا سفارش آن به یک فرد خبره کنید، فرقی نمی‌کند که هدف شما چیست! اگر برنامه‌نویسی بلد نیستید و یا خودتان نمی‌خواهید برای این کار هزینه ای کنید، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید که هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به طراحی سایت از پایه دارند.

امنیت، چالش بعدی طراحی سایت وردپرسی است. بارها شده‌است که افراد مختلف به بهانه‌های واهی به این موضوع پرداخته‌اند که یک سایت با این سیستم مدیریت محتوا دارای امنیت کافی نیست! در واقع امنیت این CMS مسئله ای است که بارها مورد حمله قرار گرفته‌است، اما مسئله ای که به آن دقت نمی‌شود، کارهای پیشگیرانه‌ای است که خود WordPress آن‌ها را پیشنهاد می‌کند.

اگر دوست دارید که یک سایت با امنیت بالا داشته باشید، لازم نیست که کار خاصی انجام دهید، شما قادر هستید که به آسانی با چند راهکار پیشنهاد خود ورپرس، این موضوع را تا حد زیادی پیش ببرید. همان‌طور که حدس می‌زنید، سایت‌های زیادی در دنیای اینترنت مورد حمله قرار می‌گیرند. اما این که کدام سایت بیشتر آسیب‌پذیر است کاملاً به اقدامات امنیتی وب‌مستر یا مدیر سایت بر می‌گردد.

WordPress، یک دنیای کامل برای راه اندازی انواع سایت

همان‌طور که احتمالاً خودتان هم می‌دانستید، هسته اصلی این سیستم مدیریت محتوا توسط یک شرکت به نام Automattic طراحی و ساخته شد، در ابتدا تنها برای ساخت وبلاگ‌ها از این هسته استفاده می‌شد، اما به مرور زمان و افزایش کاربرد های این CMS، قابلیت‌هایی به آن افزوده شد که باعث می‌شد شما بتوانید هر نوع سایتی را طراحی کنید!

شما می‌توانید با کمک این CMS، یک سایت رزرو نوبت دکتر، یک سایت فروشگاهی بزرگ با تعداد کالاهای نامحدود، یک سایت ثبت سفارش و … داشته باشید. خوشبختانه با توجه به Open Source یا متن‌باز بودن این سیستم، پیشرفت‌های بی‌نظیری را تا به الان تجربه کرده ‌است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، این پیشرفت‌ها همچنان با یک روند صعودی ادامه داشته باشد.

پلاگین چیست و چرا باید از آن‌ها به صورت بهینه استفاده کنید؟

 

wordpress چیست

اگر می‌گوییم که می‌شود هر نوع سایت با هر قابلیتی را با وردپرس داشت، بیشتر به خاطر تعداد بی نظیر افزونه‌ها یا پلاگین‌های این CMS است، در واقع این افزونه‌ها کمک می‌کنند که شما یک سایت همه چیز تمام، بی نقص و کامل داشته باشید. هرچقدر که سایت شما بهتر و کامل‌تر باشد، نتیجه ای که در نهایت دریافت می‌کنید، جذاب‌تر خواهد بود!

شما با کمک این افزونه‌ها، می‌توانید سایت خود را به یک فروشگاه بزرگ، مرکز CRM و … تبدیل کنید. پس اگر با این افزونه‌ها به اندازه کافی آشنا نیستید، کافیست کمی سرچ کنید و انواع آن‌ها را بشناسید. در این زمینه توصیه می‌شود که حتماً از یک فرد آگاه هم مشورت بگیرید تا هر افزونه ای را هم بر روی سایت خود نصب نکنید.

نصب آسان نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا

یکی دیگر از مزایا و کاربرد های این CMS،  این است که می‌تواند به شما کمک کند تا در عرض چند دقیقه یک سایت قابل استفاده داشته باشید. در واقع شما می‌توانید به آسانی و راحتی چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید و یک سایت بدون عیب و ایراد داشته باشید. جالب است بدانید بر روی هاست وردپرس هاستیدا می‌توانید با چند کلیک سیستم مدریت محتوا وردپرس چیست را نصب نمایید.

نصب این CMS به راحتی فشردن چند کلیک و پیروی کردن از چند دستورالعمل است. باید بگوییم که هر فردی با کمترین اطلاعات برنامه‌نویسی، می‌تواند این سیستم مدیریت محتوا را نصب کند و از آن بهره بگیرد. تنها مدنظر داشته باشید که بهتر است برای نصب از سایت مرجع اقدام به دانلود فایل‌های مورد نیاز کنید.

Wordpess به شما امکان استفاده بدون دردسر را می‌دهد

وردپرس چیست

یکی از مزایای اصلی این CMS این است که شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید، در واقع پنل مدیریتی که این سیستم در اختیار شما می‌گذارد به صورتی طراحی شده ‌است که به شما کمک ‌کند تا از بخش‌های مختلف به بهترین شکل استفاده کنید.

شما می‌توانید بدون داشتن هیچ مقداری از اطلاعات فنی به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و به عنوان مثال صفحاتی مانند تماس با ما، درباره ما، محصولات ما و … بسازید. اگر از یک دوره آموزشی خوب هم برای این کار استفاده کنید، به شما قول می‌دهیم که در عرض چند روز قادر هستید، تمامی زیر و بم‌های مربوط به این CMS را یاد بگیرید.

پلاگین‌ها را جدی بگیرید و با افراد کارشناس مشورت کنید!

حالا که آشنایی نسبتا کاملی از این CMS پیدا کردید، باید بیان کنیم که شما می‌توانید با کمک افزونه‌های این سیستم مدیریت محتوا، به راحتی هرچه تمام، بخش‌های مختلف سایت خود را توسعه دهید و از آن‌ها بهره ببرید، اما همانطور که در ابتدا اشاره شد، هرچقدر که اطلاعات شما در رابطه با این موضوع کامل‌تر باشد، نتیجه نهایی برای شما و کاربران سایت شما جذاب‌تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری: چگونه می‌توانم از وردپرس استفاده کنم؟

حالا که اطلاعات شما در رابطه با این سیستم مدیریت محتوا تکمیل شد، تصمیم با شماست که از آن استفاده کنید یا خیر؟ در صورتی که تصمیم گرفتید از این CMS استفاده کنید، کافیست که از طریق سایت مرجع این CMS فایل‌های مورد نیاز را دانلود کرده  و طبق دستورالعمل، از طریق هاست خود یک سایت وردپرسی بسازید، همچنین برای تهیه یک هاست مناسب برای نصب وردپرس می‌توانید به پلن‌های مربوطه در هاستیدا مراجعه کنید و بعد از تنها 2 دقیقه سیستم مدیریت محتوای سایت خود را روی آن نصب نمایید.

در صورتی که سوالی در مورد این CMS یا دیگر موضوعات مطرح شده در ذهن خود داشتید، می‌توانید آن‌ها را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا