خدمات میزبانی وبسرویس ها و خدمات

آموزش تصویری نصب aapanel

در  دنیای وب امروزی که هرروز به تعداد کاربران سرورهای ابری اضافه می‌شود، روزبه‌روز به تعداد کسانی که مشکلات جدیدی مواجه‌اند نیز اضافه می‌شود بنابراین ابزارهای مدیریت سرور بیش از پیش اهمیت می‌یابند.

Aapanel کنترل پنلی ساده اما قدرتمند است و می‌تواند وب سرور را از طریق رابط کاربری گرافیکی مدیریت می‌کند. از این کنترل پنل به عنوان جایگزین Open Source سی‌پنل یاد می‌کنند. نرم افزارهای متن باز به دلیل این که در اختیار همگان قرار دارند به سرعت توسعه می‌یابند و تاثیر بسزایی در چابکی و سرعت عمل سازمانی ایفا می‌کند.

در این مقاله نحوه نصب این سرویس را به شما می‌آموزیم تا به راحتی بتوانید به یکی از بهترین ابزارهای کنترلی وب سرور دسترسی داشته باشید اما پیش از هر چیز بهتر است یک نگاه کلی به این سرویس داشته باشیم.

aapanel چیست؟

aapanel کنترل پنل مدیریت سرور مجازی و اختصاصی است که از سیستم‌عامل Linux پشتیبانی می‌کند و به راحتی سرور را از طریق ترمینال وب مدیریت کرده و موجب بهینه‌سازی عملیات‌ها می‌شود. aapanel را میتوانید بصورت رایگان بر روی سرور های داخلی یا سرور مجازی خارجی مانند vps هلند نصب نمایید.

ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌ها، FTP  و دیتابیس‌ها، همراه با مدیر فایل تصویری، مدیر نرم‌افزار بصری، visual CPU، حافظه، نمودار نظارت بر جریان، وظایف زمان‌بندی شده و سایر عملکردها از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

نحوه نصب aapanel روی سیستم عامل لینوکس

تا زمان نگارش این مقاله، این کنترل پنل از 3 توزیع پرطرفدار لینوکس یعنی Debian، Ubuntu و CentOS پشتیبانی می‌کند. اگر با توزیع‌های لینوکس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله توزیع لینوکس چیست ؟ معرفی 7 توزیع پرطرفدار را مطالعه کنید.

برای نصب aapanel روی هریک از توزیع‌های لینوکس از یکی از دستورات زیر استفاده کنید:

برای سیستم‌عامل Debian

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install-ubuntu_6.0_en.sh && bash install.sh

برای سیستم‌عامل Ubuntu

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install-ubuntu_6.0_en.sh && sudo bash install.sh

و در آخر برای سیستم‌عامل CentOS

yum install -y wget && wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install_6.0_en.sh && bash install.sh

اسکریپت زیر را اجرا کنید:

sudo bash install.sh

پس از آن باید شناسه ایمیل و نام میزبان خود را وارد کنید.

پس از اتمام عملیات نصب، URL ورود، نام کاربری و رمز عبور به شما داده می‌شود.

با انجام تمامی این مراحل، نصب aaPanel کامل خواهد شد.

در پایان…

در این نوشتار با نحوه نصب این کنترل پنل آشنا شدید و با استفاده از آن می توانید aapanel را بر روی سرورهای مختلف از جمله سرور مجازی فرانسه به آسانی نصب نمایید.  با وبلاگ هاستیدا همراه باشید تا در آینده به طور کامل طرز کار با aapanel  را بیاموزید.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-to-enter-direct-admin/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا