آموزش های وردپرس

بهترین افزونه‌ سئو وردپرس در سال ۲۰۲۲

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی نوبت به بررسی همه جانبه ابزارهای اینترنتی می‌رسد. در این نوشتار افزونه‌های‌ سئو وردپرس را بررسی می‌کنیم. البته پیش از هر چیز باید بگویم که گزینه‌های زیادی پیش روی شماست اما بهتر است انتخاب‌هایتان را تا می توانید محدود کنید. در غیر این صورت سایت وردپرسی شما بسیار کند خواهد شد. از آن جایی که افزونه مناسب را باید با بررسی تمام جوانب سایت‌تان انتخاب کنید ما بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب شایسته‌ای داشته باشید. البته پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز به فکر خرید یک هاست وردپرس  پر سرعت باشید.

پلاگین‌های سئو وردپرس

اواخر سال ۲۰۰۹  بیل گیتس در یک شام خصوصی سخنرانی کرد و به طور واضحی بیان داشت که: “آینده فرآیند جستجو در گرو انجام یک کار است.” گیتس در مورد کلماتی که افراد در نوار جستجو تایپ می کنند صحبت نمی کرد، بلکه در عوض درباره چرایی جستجو سخن می‌گفت. قبل از اینکه بفهمیم چرا جستجو مهم است، باید یک قدم به عقب برویم و بفهمیم چرا افراد جستجو می‌کنند.

کاربران امروز برای حل مشکلات، انجام وظایف و “انجام” کاری به جستجو می‌پردازند. آن‌ها ممکن است در حال جستجو برای رزرو پرواز، خرید، پیدا کردن جدیدترین ترانه‌ی Taylor Swift یا عکس گربه‌ها باشند. هنگامی که یک کاربر جستجو را شروع می کند، در واقع یک سفر را آغاز کرده است.

در این میان “سئو” به آنچه “بازاریابی واقعی” می‌نامیم، تبدیل شده است. سئوی سایت مثل غول چراغ جادو جلوی کاربران سبز می‌‌شود و به آن‌ها نشان می‌دهد که پاسخ سوالاتشان و آن‌چه به دنبالش هستند دست شماست. اگر صاحب یک وب‌سایت وردپرسی هستید می‌توانید از این افزونه‌ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده کنید:

افزونه All in One SEO for WordPress (AIOSEO)

 

افزونه All in One SEO for WordPress (AIOSEO)

 

افزونه‌ی AIOSEO بیش از ۲  میلیون نصب فعال دارد و یک ابزار جامع و چندکاربردی است. همین ویژگی‌ها باعث شده بسیاری از کاربران آن را به عنوان بهترین افزونه سئو در سامانه مدیریت محتوا وردپرس بدانند. البته مواردی که ذکر شد تنها نکات مثبت این پلاگین نیستند. در ادامه مهم‌ترین مزایای AIOSEO را با هم مرور می‌کنیم:

مزایای AIOSEO

  • راه‌اندازی این پلاگین بسیار ساده‌است و کمک می‌کند بهترین تنظیمات بهینه‌ سازی برای موتور جستجو را فعال کنید. یعنی برای پیاده سازی این افزونه شما نیازی ندارید مفاهیم پیچیده‌ی سئو را یاد بگیرید.
  • در چک لیست افزونه AIOSEO، یک متا تگ ساز هوشمند وجود دارد که شما برایش اعداد و اطلاعات مهم را تعریف می‌کنید و این ابزار هوشمند این موارد را در متا تایتل و Meta Description جای می‌دهد. اگر قبلا با وردپرس کار کرده باشید؛ متوجه شده‌اید که زمان زیادی در به روزرسانی پست‌ها صرفه جویی می‌شود.
  • این افزونه می‌تواند با شبکه‌های اجتماعی ادغام شود تا وقتی صفحه‌ی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… را به روز می‌کنید و پست می‌گذارید، برخی از پست‌هایتان در اندازه‌ی Thumbnail به سایت اضافه شوند.
  • همچنین اسنیپت نشانه‌گذاری اسکیمای قوی، نقشه‌های سایت XML هوشمند با کنترل‌های پیشرفته، بررسی وضعیت بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو از دیگر ویژگی‌های این ابزار هوشمند هستند.
  • AIOSEO برای سایت‌های فروشگاهی ووکامرس هم بسیار کارآمد است. یعنی شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، بهینه‌سازی صفحه‌ محصول، سئوی تصویر محصول و سایر مواردی که باعث جذب ترافیک آنلاین برای فروشگاه می‌شود را نیز به راحتی انجام دهید.
  • کارکردهایی مثل کنترل کامل فیدهای RSS، ویرایشگر txt، سئوی محلی، Google News و… برای متخصصین سئو مثل یک موهبت الهی است که به واسطه این پلاگین امکان بهینه سازی آن‌ها را دارند.

بیشتر بخوانیم: معرفی 6 افزونه‌‌ جانبی ووکامرس فارسی

افزونه Site Kit گوگل

افزونه Site Kit گوگل

 

این افزونه پکیج کاملی از ابزارهای اصلی گوگل اما به صورت یک افزونه‌ی وردپرسی است. این ابزار نه تنها برای سئوی وردپرس مناسب است که اطلاعات خوبی در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شما می‌دهد.با استفاده از ابزار Google Analytics در این پلاگین سئو می‌توانید آمارها و داده‌های سایت را بررسی کرده و ببینید که کاربران چه رفتاری در سایت شما دارند.

ابزارهای AdSense، PageSpeed ​​Insights و تگ منیجر که برای هر کارشناس سئو مانند آب حیات هستند در این پلاگین وجود دارند اما بهترین ویژگی، وجود ابزار Google Search Console در این افزونه است. سرچ کنسول نه تنها برای سایت وردپرسی شما خوب است بلکه ضروری است. چرا که کمپانی سازنده‌ی آن گوگل است و با اتصال سایت‌تان به سرچ کنسول، پروسه Crawl و Index صفحات‌تان هم بهبود پیدا می‌کند. استفاده از سرچ کنسول رایگان است.  در واقع با فعال کردن سرچ کنسول یک مشاور کوچک آنلاین از سمت گوگل به برای شما فرستاده می‌شود که خیلی به موقع هشدارهای لازم را می‌دهد که مثلا بخشی از سایت‌تان دچار خطا شده و همچنین برای برطرف کردن این مشکلات بهترین راه‌حل‌ها را ارائه می‌کند.

افزونه Ahrefs

افزونه Ahrefs

مارکترها، وبلاگ نویسان و صاحبین کسب و کار Ahrefs  را دست راست خود می‌دانند. این افزونه جایگزین اصلح  SEMRush است و بسیاری از ابزارها و ویژگی های مشابه را ارائه می دهد.

Ahrefs دستیار شخصی شما برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیقات بک لینک، نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی و… است. همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل محتوای دقیق را دارد که به شما در بهبود محتوا هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص کمک می‌کند.

در واقع Ahrefs به ما کمک می‌کند محتوای تکراری و کانیبالیزیشن  کلمات کلیدی را بهتر شناسایی کنیم و محتوای مناسب را  ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: تغییر رمز عبور و نام‌ کاربری وردپرس از طریق PhpMyAdmin

سخن پایانی

مواردی که گفته شد و مزایای هر افزونه برای همه ما تا حدودی وسوسه انگیز است. اما لازم است کمی دقیق‌تر باشید. تمام ویژگی‌ها را بخوانید و ببینید که آیا به این ویژگی‌ها نیاز دارید یا خیر؟ گاهی اوقات پلاگین‌های سنگینی را فقط به دلیل این که کاربران دیگر می‌گویند خوب است، نصب می‌کنیم اما بعد از مدتی تداخل‌ با قالب و سایر افزونه‌ها ما را کلافه می‌کند و باعث کندی سایت ما می‌شود. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که هزینه‌ی این کاهش سرعت قابل توجیه نیست. بنابراین یک بار دیگر لیست بالا را با دقت بخوانید.

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا