ویندوز

بهترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان الکترونیکی برای ویندوز 10

توانایی خواندن، انسان‌ها را از سایر گونه‌های جانوری متمایز می‌کند. هزاران سال است که مطالعه بخشی از فرهنگ بشری بوده، اما روش انجام آن در طی قرون و اعصار به طور قابل توجهی دستخوش تغییرات شده است.

در یک بعد‌ازظهر زمستانی برای اهالی کتاب هیچ‌ وسیله‌ای نمی‌تواند جایگزین یک کتاب خوب شود؛ یک صندلی راحت، یک کتاب خوب و یک فنجان چای یا قهوه! برای یک فرد اهل مطالعه حتی بوی کتاب و کاغذ حس آرامش به همراه دارد، احساسی که یک کتاب الکترونیکی هرگز نمی‌تواند منتقل کند. حتی عموم مردم و کسانی که فقط کتاب‌های درسی را می‌خوانند تمایل بیشتری به استفاده از کتاب کاغذی دارند. اما تا 10 سال آینده کتاب‌های چاپی برای همیشه از بین می‌روند و عمدتا به عنوان کالایی لوکس شناخته خواهند شد. تصور دنیایی که در آن خبری از کتابخانه‌های تو در تو، بوی کاغذ و چسب و لذت تورق کتاب‌های چاپی نیست برای کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای سخت است اما خوشبختانه کتاب‌خوان‌های الکترونیک با امکانات بی‌نظیری که ارائه می‌دهند کم‌کم جای خود را در دل‌های عاشقان سفر به سرزمین ناشناخته‌ها و افسانه‌های اساطیر باز خواهند کرد.

نسخه الکترونیکی کتاب‌های جدید، معمولا همزمان با نسخه چاپ‌شده منتشر می‌شوند و شما با قیمت‌های کم‌تری می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. بسیاری از مشتاقان کتاب‌های چاپ‌شده، طی سال‌های اخیر بیشتر کتاب‌هایشان را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند تا حداقل به حفظ محیط‌زیست کمک کرده باشند.  ePubبهترین فرمت برای کتاب‌های الکترونیکی است. در این نوشتار نرم‌افزارهای ePub Reader های سیستم‌عامل ویندوز 10را به شما معرفی می‌کنیم.

فرمت ePub چیست؟

قدیمی ترین فرمت برای کتاب های الکترونیکی pdf است. پی‌دی‌اف به دلیل ماهیت استاتیک خود، غیر قابل تغییر است. بنابراین تنظیم نوشته‌های کتاب با صفحات نمایشگر گاهی اوقات برای کاربران خسته کننده است. به عنوان مثال اگر کتاب آموزش سرور مجازی با فرمتpdf را دانلود کنید خواهید دید که قادر به ایجاد کوچک‌ترین تغییری در آن نیستید. با توجه به مشکلات این فرمت 10 سال پس از عرضه پی‌دی‌اف، فرمت epub به بازار آمد.

مهم‌ترین ویژگیepub که باعث برتری آن نسبت به pdf می‌شود، قابلیت کنترل جریان است. این فرمت خود را با صفحه نمایش تنظیم می‌کند.

کتاب های epub علاوه بر متن می‌توانند شامل عکس و حتی صدا هم باشند. کتاب فروشی‌های بزرگی مانند آمازون کتاب هایشان را با فرمت epub منتشر می کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش مجازی فرهنگ و هنر با گوگل

بهترین ePub Reader ها برای ویندوز 10

در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 ، نرم‌افزارهای زیر لذت خواندن کتاب الکترونیک را در بهترین حالت خود تجربه کنید.

Icecream Ebook Reader

Icecream Ebook Reader

این نرم‌افزار به دلیل UI بسیار حرفه‌ای خود، در مطالعه‌های طولانی کم‌تر چشم را خسته می‌کند. امکاناتی مثل حالت تمام صفحه، نور مخصوص مطالعه در شب (Night Mode) و نشانه‌گذاری متن در این نرم‌افزار وجود دارد که برای کتابخانه الکترونیکی ضروری هستند.

یکی از امکانات جالب Icecream Ebook Reader وجود آیکونی شبیه به کتاب است که با کلیک بر روی آن صفحه نمایش شما عملا به یک کتاب واقعی تبدیل می‌شود.

بهترین راه برای اینکه ببینید آیا این کتاب‌خوان واقعاً همان چیزی است که به دنبالش هستید یا خیر، امتحان کردن آن است. پس از طریق لینک وارد بالا وارد وب سایت آن شده و نرم‌افزار را دانلود کنید.

Adobe Digital Editions

Adobe Digital Editions

این نرم‌افزار هم‌اکنون در App Store و Google play نیز موجود است و یکی از بهترین گزینه‌های کتاب‌خوانی الکترونیکی محسوب می‌شود.

بیایید به سرعت به ویژگی‌های کلیدی آن نگاهی بیاندازیم:

  • قابلیت کراس پلتفرم (دانلود و انتقال کتاب ها بین دستگاه‌های مختلف)
  • پشتیبانی از 3EPUB (رندر محتوای صوتی و تصویری، پشتیبانی از خواندن از راست به چپ، تغییر اندازه تصویر و موارد دیگر)
  • قابلیت جستجوی پیشرفته
  • صفحه‌خوان‌های مختلف از جمله JAWS، Window-eyes و NVDA
  • نشانک‌گذاری نکات برجسته و یادداشت‌ها
  • کتاب‌های الکترونیکی را می‌توانید از بسیاری از کتابخانه‌های عمومی امانت بگیرید.
  • سازماندهی فایل (ایجاد قفسه‌های سفارشی مرتب شده بر اساس عنوان، نویسنده و ناشر)
  • چندین فرمت فایل (EPUB، 3EPUB و PDF)

Soda PDF

Soda PDF

این نرم‌افزار با رابط کاربری مدرن و بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری، از محبوب‌ترین انتخاب‌های کاربران است. ویژگی های کلیدی Soda PDF  عبارتند از:

  • فناوری منحصر به فرد ورق زدن صفحه به صورت سه بعدی.
  • قابلیت Read Out Loud
  • اندازه فونت قابل تنظیم

سخن پایانی

فرآیند تبدیل کتاب های کاغذی به کتاب های الکترونیکی، بسیار پیش تر از پیدایش کتاب خوان های دیجیتال در دنیا آغاز شده بود، در واقع همواره کارشناسان دنبال راه کاری بودند که بتوان حجم فیزیکی داده ها و اطلاعات را کم کرد و آن را به دنیای صفر و یک ها منتقل نمود.

برای اینکه در هنگام خواندن کتاب های دیجیتالی چشم شما خسته نشود خوب است صندلی راحتی را برای نشستن انتخاب کنید و کمر خود را مطابق با انحنای صندلی حالت دهید. سپس سعی کنید صفحه نمایشگر سیستم رایانه ای دقیقا در جلوی صورت شما قرار بگیرد تا در طولانی مدت سر و گردن و همچنین آرنج ها و مچ ها دچار خستگی نشوند.

رعایت کردن وضعیت فیزیکی شما قطعا می تواند مانع از خستگی چشم شما در هنگام خواندن نسخه های الکترونیکی شود، البته فراموش نکنید نکته مهمی که اصولا در کسالت چشم ها تا حد زیادی دخالت دارد تنظیم کردن نور محیط می باشد، پس در زمان خواندن کتاب های الکترونیکی در روز تلاش کنید در معرض نور طبیعی قرار بگیرید اما در شب لازم است تا از نورهای بازتابی به طور غیر مستقیم استفاده کنید تا فشار کمتری به چشم ها وارد شود.

منبع:

6 Best ePub Readers for Windows 10 & Mac [Video Review]

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا