آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست سی پنل

 

هاست و اطلاعات ذخیره شده در میزبان یک وب‌سایت در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش آن وب‌سایت می‌باشند. اطلاعات و داده‌های ذخیره شده روی میزبان وب‌سایت، داده‌هایی بسیار مهم هستند که بدون آن‌ها وب‌سایت دیگر قادر به فعالیت نمی‌باشد. پس چگونه نهایت مراقبت را از داده‌های ذخیره شده روی هاست خود داشته باشیم؟ در این مطلب از وبلاگ هاستیدا به موضوع بکاپ گیری از هاست سی پنل می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین راه برای محافظت از این اطلاعات، دریافت بکاپ منظم به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از داده‌ها می‌باشد، اما چطور از اطلاعات روی هاست بکاپ کامل دریافت کنیم؟

ابتدا باید اقدام به خرید هاست کنید شرکت هاستیدا پنل های متفاوتی را برای شما در نظر گرفته است. اگر یک هاست سی پنل و یا هاست لینوکس در اختیار داشته باشید، این آموزش در تهیه بکاپ کامل از میزبان سایت شما بسیار مفید خواهد بود. برای این کار ابتدا باید وارد cPanel سایت خود شوید، آدرس cPanel وب‌سایت خود را در مرورگری امن وارد کنید.


مطالب مرتبط :

1 . آموزش اتصال ایمیل سی پنل به نرم افزار Mail در ویندوز

2 . آموزش ساخت ایمیل در سی پنل

3 . آموزش کار با افزونه jetbackup

4 . آموزش خرید فضای بک آپ


پس از وارد شدن به سی‌پنل با وارد کردن اطلاعات به محیط پنل مدیریتی خود وارد شوید.

cp-backup

پس از ورود به پنل مدیریت، ابتدا وارد قسمت Backup از بخش Files شوید.

cp-backup2

پس از وارد شدن به قسمت Backup روی دکمه Downlaod a Full Account Backup کلیک نمایید تا وارد قسمت ایجاد فایل بکاپ و دانلود آن شوید.

backup

در این صفحه با وارد کردن ایمیل آدرس خود می‌توانید پس از اتمام ایجاد فایل بکاپ از آن با خبر شوید و  اقدام به دانلود آن نمایید.

cp-backup4

پس از اتمام ایجاد فایل و دریافت ایمیل، با کلیک بر روی دکمه Go Back می‌توانید لینک دانلود بکاپ هاست خود را مشاهده نمایید.

cp-backup5

با کلیک بر روی لینک آبی رنگ دانلود بکاپ هاست شما آغاز خواهد شد و پس از اتمام دانلود قادر به استفاده از آن خواهید بود.

backup-6

با انجام این مراحل شما موفق خواهید شد از هاست لینوکس سی پنل خود فول بک آپ تهیه نمایید. در صورتی که سوالی در مورد این آموزش داشته باشید میتوانید از طریق ارسال تیکت برای واحد پشتیبانی هاستیدا پرسش خود را عنوان نمایید.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا